Zen Zone

Tijdens deze avondserie beleef je iedere sessie een andere ontspanningstechniek. Geef je hoofd lucht, laat je zorgen even achter en dompel jezelf onder in een zee van rust. Leer hoe je een dag op een fijne en gezonde manier kunt afronden, zodat zowel je nacht als de volgende dag op een prettige manier kunnen beginnen.

Een goede ochtend begint in de avond

Het doel van Floga’s Zen Zone is je te laten kennismaken met verschillende ontspanningstechnieken, waarna jij geïnspireerd en ontspannen naar huis kunt gaan en je bed kan inrollen. Ik adviseer van harte om de rest van de avond vrij te plannen en tijdig naar bed te gaan. Op deze manier kun je het ontspanningseffect en de nawerking van de les ten volle benutten.

Aangezien je kennis zult maken met verschillende ontspanningstechnieken, zal ik je aan het begin van de serie een algemene uitleg over stress, rust en ontspanning geven. Daarnaast zal ik je aan het begin van elke les een korte uitleg geven over de achtergrond en basis van de ontspanningstechniek van die avond. Op deze manier kun jij je daarna helemaal richten op je innerlijke zelf en daar de oase van rust hervinden die iedereen in zich heeft. Bij de één zit die al beter verstopt of dichtgegroeid dan bij de ander. Sommige technieken zullen je meer liggen dan andere. Het is zelfs mogelijk dat je van sommige technieken aanvankelijk eerder onrust dan rust ervaart omdat ze net iets te ver buiten jouw comfortabele tolerantiescope vallen. Ook daar kun je uit leren en in groeien. Blijf vooral nieuwsgierig.

Wat kun je verwachten?

Geef je hoofd lucht

Laat je zorgen even achter

Een oase van rust

Leer diverse technieken om te ontspannen

Gezonde voorbereiding op je nachtrust

Ontspannend moment voor jezelf

Deze ontspanningsreeks is voornamelijk gericht op avondontspanning, maar je zult ook technieken aanleren die je op andere momenten doorheen de dag kunt inzetten. De nacht vormt vaak een weerspiegeling van je dag. Ben je overdag constant druk in de weer geweest? Dan kan het goed zijn dat je geest in de avond ook nog lekker lang in de weer is om al die verschillende indrukken van de dag te verwerken en eindelijk tot rust te komen. Het introduceren van een aantal ontspannings-/rust-/ademhalingsmomenten in een dag kan hier al wonderen verrichten. De avond afbouwen met een vast rustgevend avondritueel kan je lichaam ook helpen om sneller de rust te vinden als je in bed gaat.

We gaan samen op weg met onder andere de volgende technieken: Restorative yoga, Yin Yoga, Yoga nidra, meditatieve stilte wandeling, zonsondergang in heide of tuin yoga, klankbad, geleide visualisatie meditaties, ontspanningsoefeningen van Jacobson, Pranayama oefeningen, geleide mantra meditaties, zelf massage / triggerpoint massage. Ook als je zwanger bent, of fysieke beperkingen hebt kun je deze ontspanningstechnieken mee doen.

Een kwartier voor aanvang en de eerste vijf minuten van de les word je ontvangen met een kopje rustgevende kruidenthee. Dit doe ik om je alvast te laten landen en ervoor te zorgen dat iedereen met zekerheid aanwezig is. De oefeningen vinden vaak binnen, maar soms ook buiten plaats. We starten en stoppen de ontspanningsoefeningen gemeenschappelijk.

Het theemoment is bewust aan het begin van Floga’s Zen Zone gepland. Na de yogales blijft iedereen in zijn eigen rustbubbel en gaat in stilte naar huis. Er is geen ruimte tot nababbelen, er is wel ruimte om iets op te schrijven op het moodboard.

    Wat heb je nodig?

     

    • Warme comfortabele kleren en dikke sokken. Tijdens Floga’s Zen Zone zul je of buiten zijn, of zeer langzaam bewegen en ontspannen. Dit zorgt meestal ervoor dat je lichaam afkoelt, al krijgen sommige mensen door de vrijgemaakte energiestroom het soms ook warmer. Het is makkelijker ontspannen als je het warm genoeg hebt en je makkelijk in je kleren kan bewegen. In de Floga ruimte is het doorgaans 19 graden. Voor ontspanning kan dit fris lijken, maar dat heeft als voordeel dat als je inademt je nog steeds duidelijk de iets koelere lucht kunt voelen die via je neusvleugels, via je keel naar je longen gaat. En dat als je een warmte flash krijgt je iets iets sneller weer comfortabel kan zijn.
    • Een kussensloop voor de bolster (71cm x 30cm x 12cm), zeker als je make-up draagt.

    € 249,-

    Serie van 10 + 1 lessen (75 minuten per les)

    Aankomende startmomenten

    Tijdstip
    Eerste les
    Laatste les

    Woensdag om 20:15
    17-1-2024
    27-3-2024
    Donderdag om 20:15
    18-1-2024
    28-3-2024